Läs våra villkor här och här finns också lite matnyttigt om fraktpriser, returer, frökvantiteter osv. Vi reserverar oss för utsålda varor.

Den 25 maj 2019 träder den nya dataskyddsförordningen i kraft. Gourmetgarage kommer naturligtvis att följa lagstiftningen.

 

Vilken information registreras och vad används den till?

Vid beställning hos Gourmetgarage knappar du in ditt namn, din adress, mobilnummer och e-post samt godkänner våra handelsvillkor. Dessa uppgifter måste vi ha kvar i 5 år i enlighet med bokföringslagen. Vi använder inte din information till något som helst annat och vi skickat inte ut nyhetsbrev eller andra marknadsföringsåtgärder.


Du behöver inte göra något

I enlighet med de nya reglerna behöver du som kund inte göra något. Såvida du inte är oenig i något av ovanstående. Du kan när som helst kontakta Gourmetgarage via e-post info@gourmetgarage.se och få information om vilken information vi har om dig som kund (dvs de upplysningar du har knappat in när du gjorde/gör en beställning hos oss.

 

=======================================================================================================================================

 

OBS! Frökvantiteterna är ungefärliga

OBS! När du handlar med kort nu är det nya regler från årsskiftet 2016 att kortet ibland måste vara aktiverat för att kunna handla på nätet. Annars går det inte att handla med kort i webbutiken och då blir det felmeddelande vid betalning.

Nordea tillåter numera bara kortköp som inkl dosan som säkerhetsmoment. Kontakta därför Nordea och öppna kort för köp i Sverige först. Kontrollera med din bank att kortet är aktiverat för näthandel så att det går att handla online.

VI HAR ENDAST KORTBETALNING I VÅR BUTIK. 



Orderbekräftelse

Alla beställningar bekräftas automatiskt via mail. Skulle det vara några problem med din order som ev. utsålda artiklar och liknande får du besked om detta via ett mail eller per telefon från vår kundservice. Vi reserverar oss för utsålda varor, tryckfel och skrivfel på hemsidan.

Skulle en vara vara utsåld tas denna bort från din order i vår orderhantering och du som kund betalar självfallet inte för en vara som inte finns på lager. Även om du som kund knappar in dina kortuppgifter vid beställning dras ingenting från ditt konto/kort förrän order är skickad från oss.


Leveranstid
Vi skickar normalt inom 1-2 arbetsdagar. I perioder med hög belastning kan leveranstiden vara 3-5 arbetsdagar. Inget dras från ditt konto förrän brev och paket har blivit inlämnade på Postens företagscenter.


Ej uthämtade varor

Större order skickas med Schenker paketpost och du som kund får besked på din sändning både via sms och mailavisering. Uthämtas inte beställningen debiteras en kostnad på 200 kr + returfraktkostnaden som debiteras oss av Schenker.


Fraktpriser Sverige
Fraktkostnaden räknas ut automatiskt i vårt system och denna räknas efter totalvikt på din order samt räknar in kostnad för emballage och hantering. Våra förpackningar är mycket större än normala varför det ofta bli stora och tunga kuvert som kan vara svåra att få in via en normal brevlåda. Då får du en avi från ditt postombud att du har ett stort brev att hämta. Större order skickas som paket. Har du speciella önskemål om frakten eller fraktsätt är det bara att skriva kommentar vid beställning så fixar vi detta.


Betalning av din varor
Alla priser på denna hemsida är inklusive 25% moms. Fraktkostnader och moms framgår på din orderbekräftelse och faktura/följesedel.


Vi accepterar följande kreditkort:
Visa, Mastercard, Visa Dankort. Kommunikationen med denna betalningslösning sker via NETS och all data skickas krypterat. Om vi inte kan leverera hela ordern kan vi reducera din betalning till den nya ordertotalen. Vi kan däremot inte öka beloppet om du vill lägga till en eller flera orderrader, utan då måste alltid en tilläggsorder läggas.

Returer och reklamationer

Du har 14 dagars retur-/ångerrätt hos oss och med handel på nätet. Utgiften för returförsändelser står du som kund för. Vi betalar i gengäld frakten tillbaka till dig om nya varor ska ersätta de returnerade. Vi ger inga garantier på levande plantor och växter.


Returadress vid reklamation:
Gourmetgarage

Skördegatan 13

216 21 Malmö

Transportskador och felleveranser
Skall anmälas omgående och senast 3 dagar efter det att leverans har skett. Anmälan görs till info@gourmetgarage.se och Posten. När det gäller felleveranser och ev. saknade varor görs detta skriftligen till info@gourmetgarage.se.

Tryffelträd
Observerar att vi är pionjärer när det gäller tryffelodling här i Skandinavien. Vi har inga referenser eller bevis på att det har lyckats och vi garanterar därför ingen skörd. Våra tryffelträd är producerade, kontrollerade och certifierade men ingen garanti för skörd ges. Det går att göra en jordananlys för EUR 140 hos laboratiorium i Italien.

Fröer och plantor
Gourmetgarage ansvarar inte för växtligheten efter att produkten ankommit kund. Reklamationsrätten är 14 dagar från det att varorna lämnat vår lager och du har full returrätt inom den tiden. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor eller funderingar. Vi gillar att höra ifrån våra kunder, både bra ting och saker som vi kan förbättra.


Övriga frågor kontakta oss på:
info@gourmetgarage.se